Neophodna bolja povezanost javnog i privatnog sektora na uskladjivanju potreba tržišta rada

U zgradi općine danas je održan radni sastanak na temu „Obrazovanje u funkciji i unapredjenje konkurentnosti radne snage-perspektive i izazovi u USK“. Cilj sastanka jeste da se sagleda mogućnost za medjuopćinskom saradnjom za javno-privatni dijalog u pogledu adresiranja problema u lokalnim zajednicama kada je u pitanju kvalificirana radna snaga, a koji direktno utiču na performanse JLS (jedinice lokalne samouprave) u pogledu unapredjenja poslovnog ambijenta.

Radni sastanak je rezultat aktivnosti projekta MEG u oblasti unapredjenja efikasnosti i produktivnosti rada struktura za javno-privatni dijalog. Sastanku su pored predstavnika iz lokalne samouprave Bihaća, Bos.Krupe i Sanskog Mosta prisustvovali i predstavnici obrazovnih institucija pomenutih općina, ali i privrednika općine Bosanska Krupa koji su diretno izloženi problemu nedostatka kvalificirane radne snage.O tome koliki je jaz izmedju obrazovanja i potreba tržišta rada možda su najbolje rekli učesnici današnjeg sastanka ,medju kojima su najkonkretniji bili upravo oni koje bi trebalo i najviše čuti,a to je privatni sektor i poslodavci.Kao prvo, naveli su predstavnici firme ZAH i ADACCO (metalni i drvni sektor) Azra Huzeirović i Miodrag Adamović, vrlo mali broj časova prakse koja se odvija u firmama na čemu, kako su kazali, treba intenzivno raditi sa Ministarstvom obrazovanja USK kako bi se nastavni plan i program prilagodio stvarnim potrebama.Drugi problem ili bolje reći pitanje kako unaprijediti kvalitet radne snage je resurs koji leži neiskorišten o kojem je govorio Adamović,a to su žene čija uključenost je na minimumu uglavnom zbog mentaliteta i sredine koja smatra da pojedini poslovi u metalnom ili drvnom sektoru nisu za žene.Zbog toga bi se ,mišljenja su akteri današnjeg sastanka, trebalo krenuti sa jednom sveobuhvatnom kampanjom kako bi se osim mladih u doškolovavanje,obuku ili prekvalifikaciju više uključile i žene.Tu bi svoj doprinos mogao dati javni sektor.Srednje škole ,kao što je primjerice MSŠ“Safet Krupić“ preko projekata čini što je u njihovoj moći kako bi se iz godine u godinu poboljšavali uslovi sveobuhvatnog obrazovanja,tako da iz školskih klupa izlaze mladi ljudi koji sutra mogu ući u proizvodnju i početi raditi, što je krajnji cilj i želja naših privrednika. Medjutim bez šire uključenosti jedinica lokalne samouprave,Ministarstva obrazovanja USK,Zavoda za zapošljavanja, privrednog sektora ,škola rezultat neće doći sam po sebi ili makar ne onakav kakav bi se mogao izvući. Unazad nekoliko godina pojedine lokalne zajednice medju kojima i Bos.Krupa shvatile su da od čekanja nema efekta pa su u domenu svog rada preko UNDP-a, odnosno MEG projekta zatim Medjunarodne organizacije rada i sličnih institucija i organizacija pokrenuli priču oko uskladjivaanja obrazovanja i potreba tržišta radne snage, a sa druge strane škole ,posebno MSŠ“Safet Krupić“ je Ministarstvu obrazovanja USK dostavljala iz godine u godinu brojne inicijative sa izmjenom ili dopunom zanimanja.

Ovakav i slični poduhvati koji se rade već niz godina počinju da daju pozitivne rezultate. Sličan primjer je, kako se danas čulo i u općini Sanski Most o čemu su pored ostalog govorili načelnik Faris Hasanbegović kao i predstavnici mješovite srednje škole iz S.Mosta.Sastanku su prisustvovali i Saša Kotlica ispred MEG projekta koja je davala i smjernice kako da se objedine svi akteri koji kroz timski rad mogu iznijeti priču oko uskladjivanja obrazovanja i tržišta radne snage i koliko oni tu mogu pomoći,a na kraju kao zaključak izjavu nam je dao Dalibor Djerić,konsultant UNDP-a u MEG projektu:
„Na kraju današnjeg sastanka jasno se vidi da postoji potreba medjuopćinskog pristupa u rješavanju odredjenih problema.Odredjena pitanja ne mogu biti riješena na općinskom nivou i to su učesnici današnjeg sastanka jasno rekli.Ovaj projekt koji je pokrenut kroz MEG,kojeg finansira UNDP na prostoru BiH,predstavlja jedan novi momentum kada je u pitanju saradnja privrednog savjeta u lokalnim jedinicama,imajući u vidu adresiranje problema u rješavanju problema sa kojima se u radu susreću i dobro je da smo danas čuli nekoliko zanimljivih prijedloga koje ćemo formulisati kroz zaključke i odrediti dslji prvac djelovanja.“