U Bosanskoj Krupi je jučer u organizaciji lokalnih sindikalnih podružnica predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja svečanom akademijom u Domu kulture obilježen 5. oktobar – Svjetski dan učitelja. Bila je ovo prilika da se upolesnicima sa navršenih 30, 20 i 10 godina radnog staža uruče plakete, ali i da se društvu pošalje poruka nezadovoljstva zbog položaja kakav danas imaju prosvjetni radnici.
Peti oktobar je dan svih nastavnika bez obzira u kom su dijelu obrazovnog sistema angažirani i u kojoj formi obrazovanja daju svoj doprinos. Kažu da je biti nastavnik puno više od zvanja i posla, jer se sa djecom ne može samo raditi, djecu prije svega treba voljeti i razumjeti, u njih vjerovati i voditi ih kroz djetinjstvo i mladost do sigurne i perspektivne budućnosti.
Svjetski dan nastavnika predstavlja priliku da se naglase izazovi sa kojima se nastavnici susreću, da se obezbijedi vrijeme i neophodna sredstva za rješavanje brojnih pitanja koja se odnose na nastavnike, kao i da se promoviše nastavnička profesija koja je od vitalnog značaja za zdravo funkcionisanje društva. Kako se moglo čuti na svečanoj akademiji, izazova i problema u obrazovanju danas je mnogo.
Samir Fajić, predsjednik Sindikata srednjeg obrazovanja USK, kaže da je obrazovanje u najlošijem položaju u odnosu na sve ostale budžetske korisnike u USK i da o tome već dugo upozoravaju vlast.
„Očekivali smo da na ovaj Svjetski dan učitelja potpišemo kolektivni ugovor, ali od strane Vlade za to nije bilo sluha. Nismo uspjeli dogovoriti, i dalje insistiramo, ali ne još dugo. Prekršili smo sve norme i rokove pregovaranja, sad ćemo dati novi i jasno reći do kad želimo pregovarati. Hoćemo li uspjeti u svojoj borbi vrijeme će pokazati“, naglašava Fajić.
Najgore vrijeme je, kako kaže, kada primate učenike u škole, a ekonomsko-socijalni položaj radnika nije riješen, kada ljudi ne znaju hoće li dobiti plaću, kolika će ta plaća biti, nema dogovora oko drugih primanja, a sve zavisi samo od nečije dobre volje.
Ernes Halilović, predstavnik Sindikalnih podružnica osnovnog odgoja i obrazovanja općine Bosanska Krupa u Kantonalnom odboru USK također izražava nezadovoljstvo po pitanju statusa prosvjetnih radnika, ali i sreću što je ovaj datum po prvi put obilježen na ovakav način.
„Ovo je po prvi put, ne samo na nivou općine nego i na nivou USK, da je 5. oktobar dočekan na ovako svečan način, da su sve odgojno-obrazovne ustanove zajedno, od vrtića preko osnovnih do srednjih škola. Zajednički smo željeli i to smo uradili – poslali svijetu poruku da je naš položaj u društvu daleko od onoga koji smo zalužili“, ističe Halilović.
Najvažniji doprinos koji obrazovanje može pružiti razvoju djeteta jeste pomoći mu i usmjeriti ga prema području na kojem mu njegova nadarenost najviše odgovara, gdje će biti zadovoljan i sretan. Upravo to i čine prosvjetni radnici i za to, ne tako često, ali bivaju nagrađeni. Sinoć su od strane sindikata. Pedeset uposlenika iz svih osnovnih i srednjih škola, uključujući i Dječije obdanište, dobilo je plaketu kao priznanje za 10, 20 i 30 godina rada, kao i za uposlenike godine.
Među uposlenicima koji su sinoć obradovani su i Kada Cerić i Zejneba Palić, ali sa priznanjima za kompletan radni vijek proveden u obrazovnoj ustanovi. Kažu da raditi među djecom cijeli život ima svoju priču, težinu, ali da od toga ništa ljepše nema.
„Bilo mi je malo neobično prvih mjeseci. Navikla sam na djecu, na graju, a kod kuće mi tišina, pa sam bila malo i oslabila, ali mi je sad dobro, hvala Bogu otišla sam u zdravlju i rahutluku. Išla sam za ovom školom i uz rat kad se u Cazin preseljavala i u Bajriće kad je prelazila, pa onda u zgradu Gimnazije, zatim u Drugu osnovnu, ali evo na kraju sam penziju dočekala u zgradi svoje škole. Da trebam tek početi raditi i da mogu birati, opet bih radila u školi. Žao mi je što ne mogu više, kad bi se moglo produžiti ja bih i dalje radila, barem do 70-e. Navikla sam, 37 godina nije malo“, priča Kada Cerić.
Program svečane akademije povodom Svjetskog dana učitelja obogatili su članovi Sportsko-plesnog kluba Hypnotic i Kulturno-umjetničkog društva Grmeč.